P / 1852 Dwig
Encores in concerts. – 1876
Auseinandersetzung mit der gängigen Konzertpraxis, auf Wunsch des Publikums Teile von Kompositionen oder ganze Werke zu wiederholen. Enthält: The unity of the concert. The rights of the rest of the audience. Justice to the performers. Justice to the music and the composer. – Mikrofiche.
In: Dwight's journal of music. – 36 (1876/77), Nr. 7, vom 8.7., S. 261-262
Inv.-Nr. 09.879
Permalink
Ml 4 / 1883 Heis
Heister, Hanns-Werner: Das Konzert : Theorie einer Kulturform / Hanns-Werner Heister. – Wilhelmshaven : Heinrichshofen, 1983
ISBN/ISMN 3-7959-0277-0
Inv.-Nr. 84.146
Bd. 1. – 1983. – 367 S. – (Taschenbücher zur Musikwissenschaft ; 87)
Bd. 2. – 1983. – S. 379-587. – (Taschenbücher zur Musikwissenschaft ; 88)
Me 8 HAYD m / 2007 Begh
Bonds, Mark Evan: Rhetoric versus truth : listening to Haydn in the age of Beethoven / Mark Evan Bonds. – 2007
In: Haydn and the performance of rhetoric / ed. by Tom Beghin and Sander M. Goldberg. – Chicago [u.a.] : University of Chicago Press, 2007. – S. 109-128
Inv.-Nr. 16.936
Z 11185
Bonds, Mark Evan: Listening to listeners / Mark Evan Bonds. – 2008
Über das Verhältnis des Publikums zu Werken von Bach, Haydn, Mozart und Beethoven. – Fotokopie.
In: Communication in eighteenth-century music / ed. by Danuta Mirka ... – Cambridge [u.a.] : Cambridge University Press, 2008. – S. 34-52
Inv.-Nr. 10.997