Z 11929
Vazsonyi, Nicholas: Hegemony through harmony : german identity, music, and enlightenment around 1800 / Nicholas Vazsonyi. – 2004. – Notenbeisp.
Fotokopie.
Rilm 04:15183
In: Sount matters : essays on the accoustics of modern German culture / ed. by Nora M. Alter ... – New York [u.a.] : Berghahn Books, 2004. – S. 33-48
Inv.-Nr. 12.650
Permalink
Z 10014
Vazsonyi, Nicholas: Marketing German identity : Richard Wagner's "enterprise" / Nicholas Vzsonyi. – 2005
Auch über Wagner und Beethoven und Wagners Erzählung "Eine Pilgerfahrt zu Beethoven" (ab S. 335). – Ausdruck aus dem Internet vom 23.06.09 http://www.jstor.org/stable/30038152.
In: German studies review. – 28 (2005), S. 327-346
Inv.-Nr. 09.307
P / 1920 Musi
Vazsonyi, Nicholas: Beethoven instrumentalized : Richard Wagner's self-marketing and media image / by Nicholas Vazsonyi. – 2008
In: Music and letters. – 89 (2008), S. 195-211
Inv.-Nr. 08.192
Z 13386
Vazsonyi, Nicholas: Eine Pilgerfahrt zu Wagner : Kunstreligion und ihre Vermarktung / Nicholas Vazsonyi. – 2009
Zu Wagners Beethovenrezeption. – Fotokopie.
Rilm 09:12032
In: Wagnerspectrum. – 5 (2009), S. 199-218
Inv.-Nr. 16.096
Bibliographischer Nachweis
Vazsonyi, Nicholas: Richard Wagner : self-promotion and the making of a brand. – Cambridge : Cambridge University Press, 2010
Enthält auch einiges zu Beethoven.
ISBN/ISMN 978-0-521-51996-0