Grundmann C KALK / 7 Sammlung Herbert Grundmann
Kalkbrenner, Friedrich: [Op. 1 – Probst, 311] Trois sonates pour le piano-forte / dédiés à Monsieur L. Adam et composées par Fréd. Kalkbrenner. – Leipzig : H. A. Probst, [ca. 1827]. – S. 32-44
Bevorzugter Titel: Sonaten, Klavier, op. 1. Nr. 3
Plattendruck, Titelseite Lithographie. – Datierung: in Whistling 1827 erfasst. – Mit Verlagskatalog auf der S. nach S. 44.
PN: 311 C
Inv.-Nr. 05.4500
[Titelseite:] TROIS SONATES / pour le / Piano-Forte / dédiées / à / Monsieur L. Adam / et composées / par / Fréd. Kalkbrenner. / [l.:] Op. 1. [M.:] HAP [r.:] N.o III. / [M.:] Leipzig, chez H. A. Probst.
Permalink
Z 14817
Goy, Pierre: L' utilisation des registres dans la musique française de pianoforte au début du XIXe siècle / Pierre Goy. – 2010. – Ill., Notenbeisp.
Fotokopie.
In: Musique, images, instruments. – No. 11.2009, S. 243-265
Inv.-Nr. 19.053
Ml 4 / 2011 Yoon
Yoon, Haeyoung: The use of the damper pedal in the classical period : Steibelt and Dussek and their influence on Austrian composers / by Haeyoung Yoon. – 2011. – V, 188 S. : Notenbeisp.
Ausdruck aus dem Internet vom 5.3.2014: http://hdl.handle.net/2142/24215.
Urbana-Champaign, Ill., Univ. of Illinois, Diss. (DMA), 2011
Inv.-Nr. 14.176
Mi 33 / 2018 Miuc
Goy, Pierre: Beethoven et le registre qui lève les étouffoirs : innovation ou continuité / Pierre Goy. – 2018
In: Guide-mains : contexte historique et enseignement du pianoforte au XIXe siècle = Klavierspiel und Klavierunterricht im 19. Jahrhundert / hrsg. von Leonardo Miucci ... – 1. Aufl. – Schliengen : Argus, 2018. – (Musikforschung der Hochschule der Künste Bern ; 11). – S. 18-44
Inv.-Nr. 19.027
Abschnitte: Les instruments. – Méthodes et textes musicaux. – Les différents passages des oeuvres de Beethoven. – Innovation dans l'utilisation de la pédale.
Nc 2 / 2022 Mill
Sintoni, Chiara: Ludwig van Beethoven and his reception in piano methods of the first half of the 19th century / Chiara Sintoni. – 2022. – Ill., Notenbeisp.
In: Beethoven the European : transcultural contexts of performance, interpretation and reception / ed. by Malcolm Miller ... – Turnhout : Brepols, 2022. – (Speculum musicae ; 48). – S. 155-173
Inv.-Nr. 23.290
Inhalt: Introduction. – Muzio Clementi. – Louis Adam. -Johann Nepomuk Hummel. – Friedrich Kalkbrenner. – Carl Czerny: "Anleitung zum Fantasieren", op. 200. – Carl Czerny: "Complete theoretical and practical piano forte school", op. 500. – Conclusion. – Bibliography.
La Grandville, Frédéric de: Who are you, Mr. Bethowen? / Frédéric de La Grandville. – 2022. – Faks. (Brief), Ill., Notenbeisp.
Über Musikbeispiele in frühen französischen Klavierschulen aus Beethovens Klavierkompositionen und die ersten Besprechungen von Aufführungen seiner Sinfonien in Paris ab 1807.
In: Beethoven the European : transcultural contexts of performance, interpretation and reception / ed. by Malcolm Miller ... – Turnhout : Brepols, 2022. – (Speculum musicae ; 48). – S. 175-189
Inhalt: The context. – The realm of piano playing. – Finally ... – The symphonic repertoire, a world apart. – The importance of the conservatoire's "exercices des élèves". – The appearance of Beethoven's music. – The orchestra of the "exercises". – Beethoven symphonies. – Bibliography.