P / 1977 Nine
Head, Matthew: Beethoven heroine : a female allegory of music and authorship in "Egmont" / Matthew Head. – 2006. – Ill., Notenbeisp.
Enthält auch eine Darstellung von Eleonore Prohaska, verwundet im Kampf (Wilhelm Oertel von Horn). – S. a. die Diskussion darüber zwischen W. Kinderman und M. Head in Nineteenth century music 31 (2007), S. 96-97.
In: Nineteenth-century music. – 30 (2006/2007), S. 97-132
Inv.-Nr. 06.1280
Abschnitte: Beethoven: Hero or heroine?. – Heroism and the late enlightenment. – Egmont. – Music and the female heroic in "Egmont". – Music and the female heroic in "Egmont". – "Die Trommel gerühret". – Beethoven heroine. – The dungeon scene: a musical culmination. – The Victory symphony and the limits of the heroic sign.
Permalink
Z 12443
Head, Matthew: Beethoven heroine : a female allegory of music and authorship in "Egmont" / [Matthew Head]. – 2013. – Ill., Notenbeisp.
Enthält auch eine Darstellung von Eleonore Prochaska, verwundet im Kampf (Wilhelm Oertel von Horn). – S. a. die Diskussion darüber zwischen W. Kinderman und M. Head in Nineteenth century music 31 (2007), S. 96-97. – Artikel zuerst in Nineteenth century music 30 (2007), S. 97-132 erschienen (P / 1977 Nine).
In: Sovereign feminine : music and gender in eighteenth-century Germany / Matthew Head. – Berkeley [u.a.] : University of California Press, 2013. – S. 190-232
Inv.-Nr. 14.193
Abschnitte: Beethoven: Hero or heroine?. – Heroism and the late enlightenment. – Egmont. – Beethoven heroine. – Music and the female heroic in "Egmont". – "Die Trommel gerühret". – Beethoven heroine. – The dungeon scene: a musical culmination. – The Victory symphony and the limits of the heroic sign.