1
|
|
Wolff, Leonhard:
Das musikalische Motiv
|
1891 |
2
|
|
Lorenz, Alfred Ottokar:
Worauf beruht die bekannte Wirkung der Durchführung im I. Eroicasatze
|
1924 |
3
|
|
Broel, Wilhelm:
Die Durchführungsgestaltung in Beethovens Sonatensätzen
|
1937 |
4
|
|
Broel, Wilhelm:
Die Durchführungsgestaltung in Beethovens Sonatensätzen
|
1937 |
5
|
|
Hoffmann, Hans:
Beethovens formale Gestaltung als Grundlage der Interpretation
|
1939 |
6
|
|
Neumann, Friedrich:
Zur harmonischen Typik des Durchführungsteiles bei Mozart und Beethoven
|
1970 |
7
|
|
Forchert, Arno:
Verwandlung in der Geschichte
|
1970 |
8
|
|
Lubin, Steven:
Techniques for the analysis of development in middle-period Beethoven
|
1974 |
9
|
|
Coren, Daniel:
Ambiguity in Schubert's recapitulations
|
1974 |
10
|
|
Shamgar, Beth Friedman:
The retransition in the piano sonatas of Haydn, Mozart, and Beethoven
|
1979 |
11
|
|
Shamgar, Beth Friedman:
Dramatic devices in the retransitions of Beethoven's piano sonatas
|
1980 |
12
|
|
Just, Martin:
Das Durchführungsthema im ersten Satz der "Eroica"
|
1988 |
13
|
|
Rothfarb, Lee Allen:
Beethoven's formal dynamics
|
1996 |
14
|
|
Churgin, Bathia:
Beethoven and the new development-theme in sonata-form movements
|
1998 |
15
|
|
Churgin, Bathia:
Beethoven and the new development-theme in sonata-form movements
|
2010 |
... | |
|