Search for literature, sheet music, audiovisual media

 
3 hits for Propaganda
in the index subjects (in german) Ordered by: Author, Title, Year.

Je 361 / 1989 Herd

Herding, Klaus:
Die Bildpublizistik der Französischen Revolution / von Klaus Herding und Rolf Reichardt. – Frankfurt am Main : Suhrkamp, 1989. – 178 S. : zahlr. Ill. (schw.-weiß)

ISBN/ISMN 3-518-40173-4

Inv.-Nr. 89.235

Schlagwörter:
Frankreich / Französische Revolution / 1789 / Bildband
Frankreich / 1778-1815 / Graphik
Frankreich / Französische Revolution / Propaganda / Plakat / Graphik

Me 361 / 1992 Boyd

Music and the French Revolution / edited by Malcolm Boyd. – Cambridge ; New York, NY ; Port Chester ; Melbourne ; Sydney : Cambridge University Press, 1992. – X, 328 S. : Portr., Ill., Notenbeisp.

ISBN/ISMN 0-521-40287-5

Inv.-Nr. 95.380

Inhalt (einige Aufsätz einzeln aufgenommen): Preface. – David Charlton: Introduction: exploring the Revolution. – Elements of continuity: Julian Rushton: "Royal Agamemnon": the two versions of Gluck's "Iphigénie en Aulide". – Michel Robinson: "Opera buffa" into "opéra comique", 1771-90. – Catherine Massip: Periodical editions of music at the time of the French Revolution. – Philippe Oboussier: The French string quartet, 1770-1800. – Roger Cotte: Francois Giroust, a Versailles musician of the revolutionary period. – Revolutionary opera: M. Elizabeth C. Bartlet: The new repertory at the Opéra during the reign of terror: revolutionary rhetoric and operatic consequences. – David Galliver: "Léonore, ou l'amour conjugal": a celebrated offspring of the revolution. – David Charlton: On redefinitions of "rescue opera". – Music and the new politics: Cynthia M. Gessele: The Conservatoire de Musique and national music education in France, 1795-1801. – Ora Frishberg Saloman: French revolutionary perspectives on Chabanon's "De la musique" of 1785. – Jean-Louis Jam: Marie-Joseph Chénier and Francois-Joseph Gossec: two artists in the service of revolutionary propaganda. – Herbert Schneider: The sung constitutions of 1792: an essay on propaganda in the revolutionary song. – Napoleon and after: Gabriella Biagi Ravenni: The French occupation of Lucca and its effects on music. – Beate Angelika Kraus: Beethoven and the revolution: the view of the French musical press. – Index.

Schlagwörter:
Musik / Französische Revolution / Kongress / Cardiff / 1989 / Aufsatzsammlung
Beethoven, Ludwig van / Französische Revolution / Aufsatzsammlung
Kongress / Cardiff / 1989 / Musik / Französische Revolution / Aufsatzsammlung
Französische Revolution / Kalender
Gluck, Christoph Willibald / Iphigénie en Aulide / 1774 / 1775 / Französische Revolution
Oper / Opera buffa / Opéra comique / 1771-1790
Oper / Französische Revolution
Opera buffa / Parodie / Frankreich / 1771-1790 / Verzeichnis
Periodicum musicalium / 1770-1780
Journal de pièces de clavecin / 1784-1794 / Inhalt
Französische Revolution / Musikunterricht
Chabanon, Michel-Paul-Guy de / De la musique / 1785
Chénier, Marie-Joseph / Französische Revolution / Propaganda
Gossec, François-Joseph / Französische Revolution / Propaganda
Französische Revolution / Konstitution / 1792 / Lied
Französische Revolution / Lied / Marchant, François / Anti-Marchant / Verzeichnis
Italien / Lucca / Französische Revolution / Musik
Italien / Lucca / Oper / 1799-1805 / Verzeichnis
Beethoven, Ludwig van / Französische Revolution / Rezeption / Musikzeitschrift / Frankreich
Streichquartett / Frankreich / 1770-1800
Giroust, François / Biographie / 1737-1799 / Versailles
Oper / Französische Revolution / 1793-1794 / Rhetorik
Oper / Französische Revolution / 1793-1794 / Verzeichnis
Bouilly, Jean Nicolas / Léonore, ou l'amour conjugal
Gaveaux, Pierre / Léonore, ou l'amour conjugal
Oper / Französische Revolution / Rettungsoper / Klassifikation
Rettungsoper / Definition
Rettungsoper / 1769-1801 / Verzeichnis
Paris / Conservatoire / 1795-1801

Z 12514

Giesbrecht, Sabine:
Beethovens "Fünfte" und Hindenburg : Versuch über Propaganda / Giesbrecht, Sabine. – 2011. – Ill.

Anhand einer Postkarte von 1915, auf der Hindenburg gezeichnet abgebildet ist, der an eine Tür klopft und darunter die Zeilen "Beethovens 5. Sinfonie. Das Schicksal pocht an die Pforte" wird die Propaganda, mit der im 1. Weltkrieg für den Kampf geworben wird, aufgezeigt. – Fotokopie.

In: Musik im sozialen Raum : Festschrift für Peter Schleuning zum 70. Geburtstag / Freia Hoffmann ... (Hrsg.). – München : Allitera-Verl., 2011. – S. 88-105

Inv.-Nr. 14.335

Abschnitte: Mediale Präsenz. – Humor und Satire. – "Das Schicksal pocht an die Pforte". – Per aspera ad astra. – Musikpostkarten als Mittel der Propaganda. – Mythos und Propaganda.

Schlagwörter:
Beethoven, Ludwig van / Rezeption / Politik / Erster Weltkrieg
Beethoven, Ludwig van / op. 67 / Rezeption / Deutschland / Erster Weltkrieg / Propaganda / Postkarte / Hindenburg, Paul von
Deutschland / Erster Weltkrieg / Propaganda / Postkarte / Musik

© Beethoven-Haus Bonn
E-Mail: mailto:bibliothek@beethoven.de