Nc 2 / 1999 Bonn No 285 / 1999 Bonn
Biermann, Joanna Cobb: Zyklische Anordnung in Beethovens Gellert-Liedern opus 48 : eine neu aufgefundene Quelle / Joanna Cobb Biermann. – 2001. – Ill., Notenbeisp.
In: Bonner Beethoven-Studien. – 2 (2001), S. 45-61
Inv.-Nr. 01.750 * 07.513 VE * 01.751 HB
3 Ex.
Permalink
Nc 6 / 1992 Beet
Biermann, Joanna Cobb: Cyclical ordering in Beethoven's Gellert Lieder, op. 48 : a new source / Joanna Cobb Biermann. – 2004. – Ill., Notenbeisp.
Einheitstitel: Zyklische Anordnung in Beethovens Gellert-Liedern opus 48
Auf dt. erschienen u.d.T.: "Zyklische Anordung in Beethovens Gellert-Liedern op. 48" in: "Bonner Beethoven-Studien" Nr. 2 (2001).
In: Beethoven forum. – 11 (2004), No. 2, S. 162-180
Inv.-Nr. 04.478 HB
Nc 5 / 2000 Toma
Biermann, Joanna Cobb: Beethoven thinking about cycles and some consequences / Joanna Cobb Biermann. – 2009. – Notenbeisp.
In: Beethoven, Studien und Interpretationen / hrsg. von Mieczysław Tomaszewski ... – Kraków : Akademia Muzyczna. – Bd. 4. – 2009. – S. 57-68
Inv.-Nr. 11.287 HB
Abschnitte: Introduction. – Lieder groupings or cycles. – Significant changes in the orderings. – "An die ferne Geliebte" and "The Gellert-Lieder".
Nc 6 / 1986 Beet
Ellison, Paul M.: Affective organization in Beethoven's Gellert Lieder, opus 48 : affirming Joanna Cobb Biermann's Theory on Beethoven's intended order of the songs / Paul M. Ellison. – 2010. – Portr., Faks. (Notenbeisp.)
In: The Beethoven journal / San José State University. – 25 (2010), S. 18-31
Inv.-Nr. 10.726 HB
Abschnitte: I. Introduction. – II. Historical evidence for Beethoven's use of tonal affect. – III. Circumstantial evidence. – IV. Anecdotical evidence. – V. Empirical evidence. – VI. Conclusion. – Notes.