Search for literature, sheet music, audiovisual media

 
2 hits for Beethoven, Ludwig ¬van¬ / op. 81a / Analyse
in the index subjects (in german) Ordered by: Author, Title, Year.

Na 1 / 2008 Riet
Nm 6 / 2012 Hein

Steinbeck, Wolfram:
Dramen, Diskurse, Intermezzi : die Sonaten op. 53 bis op. 90 / [Wolfram Steinbeck]. – 2012. – Faks. (Noten), Portr., Notenbeisp.

In: Beethovens Klavierwerke / hrsg. von Hartmut Hein ... – Laaber : Laaber, 2012. – (Das Beethoven-Handbuch ; 2). – S. 183-262

Inv.-Nr. 12.722 HB * 12.723

2 Ex.

Abschnitte: Verlust als Gewinn individueller Formlösungen. Die Klaviersonate C-Dur op. 53 "Waldsteinsonate". – Rondo. Allegretto moderato. – Andante favori und Introduzione. – Aufhebung des Gültigen oder die Freiheit der Mittelstellung. Die Sonate F-Dur op. 54. – Allegro assai. – Andante con moto. – Allegro ma non troppo. – Intermezzi. Die Klaviersonaten Fis-Dur op. 78 und G-Dur op. 79. – Sonate facile. – Eine "charakteristische Sonate" - "Les adieux" op. 81a. – Das Lebewohl. – Abwesenheit. – Das Wiedersehen. – Kantabilität und romantische Ironie - Opus 90. – Mit Lebhaftigkeit und durchaus mit Empfindung und Ausdruck. – Nicht zu geschwind und sehr singbar vorgetragen.

Schlagwörter:
Beethoven, Ludwig van / Klaviersonate / mittlere Schaffensperiode
Beethoven, Ludwig van / op. 53 / WoO 57 / Entstehung / Analyse / Form
Beethoven, Ludwig van / op. 54 / Analyse
Beethoven, Ludwig van / op. 54 / Analyse
Beethoven, Ludwig van / op. 57 / Rezeption / Analyse
Beethoven, Ludwig van / op. 78 / op. 79 / Analyse
Beethoven, Ludwig van / op. 81a / Analyse
Beethoven, Ludwig van / op. 90 / Analyse

P / 2003 Ad Pa

Kramer, Elizabeth:
Lebewohl, Abwesenheit, and Wiedersehn : cyclic integration in Beethoven's "Grand characteristic sonata" in E flat, op. 81a / Elizabeth Kramer. – 2012. – Faks. (Noten), Notenbeisp.

In: Ad Parnassum. – 10 (2012)=Nr. 19, S. 129-163

Inv.-Nr. 13.533

Abschnitte: Approaching Beethoven's "Grand characteristic sonata". – Characteristic, rhythmic, and melodic expressions in the first two movements. – Submediants and the flat sixth circa 1810. – Submediants in the first and second movements of op. 81a. – Melodic, rhythmic and harmonic integration in the finale. – The Coda to the op. 81a sonata and cyclic integration. – Conclusions.

Schlagwörter:
Beethoven, Ludwig van / op. 81a / Rudolf, Österreich, Erzherzog
Beethoven, Ludwig van / op. 81a / Abschied
Beethoven, Ludwig van / op. 81a / Analyse

© Beethoven-Haus Bonn
E-Mail: mailto:bibliothek@beethoven.de