Z 12946
Stringer Sauer, Amanda:
Cognitive dissonance and the performer's inner conflict : a new perspective on the first movement of Beethoven's op. 101 / Amanda Stringer Sauer. – 2007. – Notenbeisp.
Zur Aufführungspraxis des ersten Satzes von op. 101. Außerdem wird Robert Hattens Meinung dazu neu gelesen (s. Hatten: Musical meaning in Beethoven, Nm 31 / 1994 Hatt). – Ausdruck aus dem Internet vom 06.05.2015. – Digital s. https://mtosmt.org/issues/mto.07.13.2/mto.07.13.2.sauer.html.
Rilm 07:04039
In: Music theory online [Elektronische Ressource] : MTO . – 13 (2007), Nr. 2, S. 1-10
Inv.-Nr. 15.417
Abschnitte (grob): Introduction. – Hatten's reading: Op. 101 as a pastoral topic. – The roles of convention and metaphor in creating musical expectation. – The theory of cognitive dissonance and its application to op. 101. – References.
- Schlagwörter:
- Beethoven, Ludwig van / op. 101 <1. Satz> / Interpretation / Aufführungspraxis
- Beethoven, Ludwig van / op. 101 <1. Satz> / Hatten, Robert S. / Rezeption
Permalink